-
Guilty PleasuresQuarter past five. I’m getting drunk on Chablis and vodka and an expensive schnapps made from regional autumn plums, dressed in a Givenchy velour-leather dress, weighing fifty-four kilos and realizing that my life has become something that experts like to call a “dysfunctional routine”. I cannot see any vegetation anymore, no eucalyptus trees and no more ornamental oaks. The highlands I live in are sunk in smog and erased by greyscales, the greenhouses are gone, the Mediterranean feudal villas too. I see fog and a sliver of ocean, and nothing else. This is Los Angeles and I am starting to deal with the topic of “downfall”. This kind of thing happens all the time: A company goes bankrupt, somebody is confronted with a neurological disorder which can lead to the irreparable demise of their spine, or drives completely drunk into a used-clothing donation bin on Sunset Boulevard in a carsharing car.
read more -
Guilty PleasuresViertel nach Fünf. Ich betrinke mich, mit Chablis und Wodka und einem Edelschnaps aus lokal geernteten Herbstpflaumen, trage ein gestreiftes Velourslederkleid von Givenchy, wiege vierundfünfzig Kilo und stelle fest, dass mein Leben zu etwas geworden ist, das Fachleute gern als „dysfunktionale Routine“ bezeichnen. Ich sehe keine Vegetation mehr, keine Eukalyptusbäume und auch keine Ziereichen. Das Hochland, in dem ich lebe, ist im Smog versunken und von Grautönen ausgelöscht, die Glashäuser sind weg, die mediterranen Feudalvillen auch. Ich sehe Nebel und einen kleinen Streifen Ozean, sonst nichts. Das ist Los Angeles, und ich beginne mich mit dem Thema „Untergang“ zu beschäftigen. So etwas kommt immer wieder vor: Eine Firma geht bankrott, jemand wird damit konfrontiert, dass er an einer Nervenkrankheit leidet, die zur irreparablen Zerstörung der Halswirbelsäule führen kann oder fährt sturzbesoffen mit einem Carsharing-Auto gegen einen Altkleidercontainer am Sunset Boulevard.
read more
Wednesday – Friday 12 – 6 pm
Saturday 12 – 4 pm and by appointment
DIE MARMORY SHOW III: Guilty Pleasures
Anna-Sophie Berger
Kerstin Brätsch
Nicole Eisenman
Jana Euler
Kasia Fudakowsi
Helene Hegemann
Flaka Haliti
Morag Keil
Justin Lieberman
Aileen Murphy
Davide Stucchi
Sarah Szczesny
Amalia Ulman
Curated with Eva Birkenstock
28.04. – 15.07.2016
-
Installation view, DIE MARMORY SHOW III: Guilty Pleasures, Deborah Schamoni, 2016 -
Jana Euler, Nude climbing up the stairs, 2014
Oil on canvas, 180 × 120 cm -
Davide Stucchi, Not much could be saved, 2015
Iron chain, squid ink spaghetti, 69 × 293 × 2 cm -
Davide Stucchi, Not much could be saved (detail), 2015
Iron chain, squid ink spaghetti, 69 × 293 × 2 cm -
Aileen Murphy, Tear Tight, 2016
Oil on canvas, 140 × 140 cm -
Davide Stucchi, Gap's eyes, 2014
Installation view -
Installation view, DIE MARMORY SHOW III: Guilty Pleasures, Deborah Schamoni, 2016 -
Installation view, DIE MARMORY SHOW III: Guilty Pleasures, Deborah Schamoni, 2016 -
Kerstin Brätsch, Unstable Talismanic Rendering Pele’s Curse Nr. 16 (with gratitude to master marbler Dirk Lange), 2014
Ink and solvent on paper, 275 × 183 cm -
Installation view, DIE MARMORY SHOW III: Guilty Pleasures, Deborah Schamoni, 2016 -
Nicole Eisenman, Untitled, 2008
Oil and pencil on paper, 60 × 48 cm -
Davide Stucchi, Flush With NENA, 2015
Glazed ceramic, cushions, Dimensions variable -
Installation view, DIE MARMORY SHOW III: Guilty Pleasures, Deborah Schamoni, 2016 -
Anna-Sophie Berger, I admire that sadness, 2016
Textile print on silk, water, thread -
Morag Keil, Installation view -
Morag Keil, Palais de Token (Grey Portrait), 2013
Acrylic on canvas, 65 × 54 cm -
Morag Keil, TBD (Cube), 2016
C-print on foam board, 60 × 60 × 60 cm -
Anna-Sophie Berger, I bought a knife (triptych), 2016
Installation view -
Justin Lieberman, Leatherback with Dorsal Ridge, 2016
Installation view -
Sarah Szczesny, Ye Olde Wishing Well, 2015
Glas, Holz, Tusche, Acryl auf Papier, 83 × 65 cm, Installation view -
Amalia Ulman, Excellences & Perfections, 2015
Installation view -
Amalia Ulman, Excellences & Perfections (Instagram Update, 30th May 2014), 2015
C-Type Print Dry Mounted on Aluminium, Mounted on Black Edge Frame, 125 × 125 × 2.7 cm -
Amalia Ulman, Excellences & Perfections (Instagram Update, 19th May 2014), 2015
C-Type Print Dry Mounted on Aluminium, Mounted on Black Edge Frame, 125 × 125 × 2.7 cm -
Amalia Ulman, Excellences & Perfections (Instagram Update, 19th April 2014), 2015
C-Type Print Dry Mounted on Aluminium, Mounted on Black Edge Frame, 125 × 125 × 2.7 cm -
Amalia Ulman, Excellences & Perfections (Instagram Update, 8th July 2014), (1k-1nuit), 2015
C-Type Print Dry Mounted on Aluminium, Mounted on Black Edge Fram, 125 × 125 × 2.7 cm -
Justin Lieberman, Heidekraut desert tortoise, 2016
Glazed ceramic, glass, Dimensions variable, (Tortoise: 25×20×10 cm) -
Flaka Haliti, Untitled, 2016
Porcelain, paper, wood, paint, 75 × 60 × 60 cm -
Sarah Szczesny, Taler Apparel (Die Reichen tragen Schwarz sonst wird`s ihnen zu bunt), 2016
Diverse Kleidungsstücke, Textilfarbe u. Transfer-Folie auf Baumwolle, Installation view -
Sarah Szczesny, Taler Apparel (Die Reichen tragen Schwarz sonst wird`s ihnen zu bunt), 2016
Sweater I -
Sarah Szczesny, Taler Apparel (Die Reichen tragen Schwarz sonst wird`s ihnen zu bunt), 2016
Pants I -